Dec 2, 2011

 « L'horreur du mépris me fait prendre la parole. " Stendhal



"Mira que me han avisado: no te vuelvas a España. No es una madre, es una madrastra. Para la cultura somos nefastos. Picasso es Picasso porque se fue a Francia. Cervantes, no sé. Qué brutalidad es el Quijote, ¿verdad? Yo lo leí siendo muy niña para un tío que tenía ciego y me acuerdo que me hacía daño aquella perversión española. Ridiculizar es una perversión tan enorme, que me hizo daño. Ese realismo español me ha herido siempre. "  Elena Asins

  
"An inability to understand sarcasm may be an early warning sign of brain disease. Sarcasm detection is an essential skill if one is going to function in a modern society dripping with irony. “Our culture in particular is permeated with sarcasm,” says Katherine Rankin, a neuropsychologist at the University of California at San Francisco. “People who don’t understand sarcasm are immediately noticed. They’re not getting it. They’re not socially adept.”  Smithsonian

No comments:

Post a Comment